Opis projektu
Nazwa Kontraktu:
„Wykonanie rozbudowy drogi krajowej nr 8 Wrocław-Warszawa-Białystok do parametrów drogi ekspresowej S8, na odcinku od granicy województwa mazowieckiego do Obwodnicy Zambrowa, od km 561-043,28 do km 575+955,00”
Nr Kontraktu na roboty: 27/D/2013/2014/2015 z dnia 28.01.2015 r.
Opis Inwestycji:
Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa istniejącej drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej, na odcinku od obwodnicy Zambrowa do gr woj. maz. od km 561+043,28 do km 575+955,00
Inwestycja polega na całkowitej przebudowie istniejącej drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej wraz z budową węzła drogowego i Miejsca Obsługi Podróżnych.
Rozbudowywana droga krajowa nr 8 o przebiegu: Kudowa Zdrój (granica państwa) – Kłodzko – Wrocław – Piotrków Trybunalski – Warszawa - Białystok – Suwałki – Budzisko (granica państwa) należy do podstawowej sieci dróg w kraju. Zaliczona jest do międzynarodowej sieci dróg pod nr E67 i jest położona w Korytarzu nr I transeuropejskiej sieci komunikacyjnej.
Kontrakt pn.: „Wykonanie rozbudowy drogi krajowej nr 8 Wrocław-Warszawa-Białystok do parametrów drogi ekspresowej S8„od gr. woj. maz. – Do Obwodnicy Zambrowa, od km 561+043,28 do km 575+955,00”, współfinansowany jest ze środków pochodzących z Unii Europejskiej.
Kontrakt na roboty budowlane jest realizowany zgodnie z „Warunkami Kontraktu na budowę dla robót budowlanych i inżynieryjnych projektowanych przez Zamawiającego" - FIDIC.
Wartość Inwestycji:
Całkowita wartość Kontraktu: 369.844.545,00 PLN
Całkowita wartość Projektu: 540.865.000,00 PLN
Wkład Funduszy Europejskich:
Umowa o Dofinansowanie nr: POIŚ.03.01.00-00-0019/16
Data podpisania Umowy: 18.10.2016 r.
Wartość Dofinansowania z UE: 295 527 745,24 PLN
Okres Realizacji:
Wykonawca Umowę na przeprowadzenie robót budowlanych nr : 27/D/2013/2014/2015 podpisał w dniu 28.01.2015 r. Okres realizacji inwestycji wg zapisów Umowy wynosi 22 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych) zatem planowane zakończenie inwestycji przypada na lipiec 2017 r.
W dniu 20.11.2017 został podpisany Aneks nr 2 do Umowy z Wykonawcą przedłużający Czas na Ukończenie dnia 30.11.2017 tj. 26,5 miesiąca.
Cele Projektu:
Do celów projektu należą:
- całkowita przebudowa istniejące drogi DK8 do parametrów drogi ekspresowej S8 od granicy województwa mazowieckiego do Obwodnicy Zambrowa,
- budowa dróg zbiorczych i dróg dojazdowych, które przejmą ruch lokalny,
- budowa obiektów inżynieryjnych, mostowych i przejść dla zwierząt,
- budowa węzła drogowego "Wezeł Szumowo",
- budowa Miejsca Obsługi Podróżnych w m. Ostrożne.
- zakończenie prac zgodnie z planowanym terminem - 30.11.2017 r.
Planowane efekty:
- podniesienie standardów drogi do klasy drogi ekspresowej "S",
- usprawnienie ruchu i podniesienie bezpieczeństwa podróżnych,
- odciążenie ruchu w miejscowościach Ostrożne i Wyszomierz Wielki dzięki przeniesieniu ruchu tranzytowego na obwodnice tych miejscowości,
- zapewnienie wysokich standardów ochrony środowiska dzięki przeznaczonym do tego urządzeniom i przejściom dla zwierząt.
Na czas trwania budowy odcinek podzielono na 5 sekcji:
- Sekcja 1 - km 561+043,28 – 565+000,00,
- Sekcja 2 - km 565+000,00 – 567+674,73 (obiekt PZ-6),
- Sekcja 3 - km 567+674,73 (obiekt PZ-6) – 570+752,00 (obiekt M/PZ-10),
- Sekcja 4 - km 570+752,00 (obiekt M/PZ-10) – 571+950,00 (obiekt PG/PZ-12),
- Sekcja 5 - km 571+950,00 (obiekt PG/PZ-12) – 575+955,00.
Zakres robót objętych umową:
Zakres prac obejmuje wykonanie drogi o przekroju 2x2 i długości 14,91 km wraz z budową 14 obiektów inżynierskich, węzła drogowego „Szumowo” (na przecięciu z drogą powiatową nr 1996B wraz z przebudową tej drogi na odcinku 1,48 km) oraz Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP I – „Ostrożne” ).
Budowa bezkolizyjnego węzła ma za zadanie poprawę bezpieczeństwa w skomunikowaniu ruchu lokalnego z drogą ekspresową na przebudowywanym odcinku.
„MOP I Ostrożne” będzie zlokalizowany po prawej stronie S8 i będzie wykorzystywany przez pojazdy jadące w kierunku Białegostoku. Na MOP-ie zaprojektowano :
- 76 stanowisk postojowych dla samochodów osobowych w tym 4 stanowiska dla osób niepełnosprawnych i dla rodzin z dziećmi,
- 28 stanowisk przewidziano dla samochodów ciężarowych,
- 5 dla autobusów.
Roboty drogowe:
- budowa drogi ekspresowej S8 o przekroju poprzecznym 2 jezdnie po 2 pasy ruchu + pas awaryjny z rezerwą dla przekroju 2x3 pasy ruchu
- budowa węzła drogowego „Szumowo” na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1996B
- budowa Miejsca Obsługi Podróżnych MOP I „ Ostrożne” w km 573+200
- budowa dróg dojazdowych dł. 10,5 km, zbiorczych dł. 13,5 km, gminnych i powiatowych
Roboty mostowe:
Do wykonania 14 obiektów mostowych w ciągu trasy głównej lub nad trasą główną oraz 3 obiekty w ciągu dróg zbiorczych w tym:
- 4 mosty + przejścia dla zwierząt w ciągu trasy S8
- 5 wiaduktów nad trasą S8
- 2 przejścia dla dużych zwierząt nad trasą S8 z blachy falistej
- 6 przejść dla zwierząt pod trasą S8 oraz drogami zbiorczymi i dojazdowymi.
W sumie 17 obiektów.
Koszt inwestycji:
- Zaakceptowana Kwota Kontraktowa: 454 908 790,35 zł brutto,
- Maksymalna wartość zobowiązania: 486 752 405,67 zł brutto,
Kontrakt w liczbach:
- Liczba obiektów inżynierskich: 17 szt.
- Liczba przepustów:
- Przepusty: 70 sztuk
- Łłączna długość przepustów: 1658,20 m
Roboty ziemne (nasypy): 2 345 500 m3
- Powierzchnia jezdni głównych: 322 700 m3
- Ilość ekranów akustycznych 2500 mb
- Całkowita powierzchnia nawierzchni bitumicznych:
- Warstwa wiążąca: 455 383,00 m2
- Warstwa ścieralna: 493050,00 m2